ARRka  1.05
Dokumentacja klasy Student

Modeuje pojęcie Studenta. Więcej...

#include <student.h>

Diagram dziedziczenia dla Student
Diagram współpracy dla Student:

Sloty publiczne

void on_Game_stopStudent ()
 Zatrzymuje studenta. Więcej...
 
void on_Game_startStudent ()
 Odblokowuje możliwości ruchu studentowi. Więcej...
 

Metody publiczne

 Student (GameSettings *gSettings, QObject *parent=nullptr)
 Kontrutor klasy Student. Więcej...
 
void moveStudent (moveData data)
 Poruszanie studenta po scenie. Więcej...
 
void resetPosition ()
 Ustawienie studenta do pozycji początkowej. Więcej...
 

Atrybuty prywatne

GameSettings_gameSettings
 Uchwyt do globalnych ustawień gry. Więcej...
 
bool _stopStudent
 Flaga zatrzymania studenta. Więcej...
 

Opis szczegółowy

Klasa definiuje pojęcie studenta - gracza, który jest kołkiem poruszającym się po obszarze gry. Definiuje również sposób poruszania się studenta po scenie.

Definicja w linii 25 pliku student.h.

Dokumentacja konstruktora i destruktora

Student::Student ( GameSettings gSettings,
QObject *  parent = nullptr 
)
explicit

Tworzy obiekt Studenta jako koło, ustawia mu tekst oraz kolor.

Parametry
[in]gSettings- globalne ustawienia gry
[in]parent- rodzic obiektu

Definicja w linii 13 pliku student.cpp.

Oto graf wywołań dla tej funkcji:

Dokumentacja funkcji składowych

void Student::moveStudent ( moveData  data)

Metoda służy po poruszania studenta po scenie. Nie pozwala mu wyjść poza obszar gry.

Parametry
[in]data- dane o ile ma się przesunać student

Definicja w linii 52 pliku student.cpp.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void Student::on_Game_startStudent ( )
slot

Odblokowuje możliwości ruchu studentowi poporzez ustawienie flagi _stopStudent na false.

Definicja w linii 82 pliku student.cpp.

void Student::on_Game_stopStudent ( )
slot

Slot zatrzymuje studenta poprzez ustawienie flagi _stopStudent na true.

Definicja w linii 77 pliku student.cpp.

void Student::resetPosition ( )

Ustawia studenta na pozycji początkowej (na dole, po środku pola z grą).

Definicja w linii 70 pliku student.cpp.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

Dokumentacja atrybutów składowych

GameSettings* Student::_gameSettings
private

Uchwyt do globalnych ustawień gry

Definicja w linii 78 pliku student.h.

bool Student::_stopStudent
private

Flaga mówiąca o tym, czy student może się poruszać (false), czy nie (true).

Definicja w linii 84 pliku student.h.


Dokumentacja dla tej klasy została wygenerowana z plików: