ARRka
1.05
|
ARRka jest to prosta gra typu ,,vertical scrolling''. Zadaniem gracza jest sterowanie pionkiem i omijanie pojawiających się przeszkód. Jednak nie są to zwykłe przeszkody. Każda z nich reprezentuje kursy, które studenci automatyki i robotyki na specjalności robotyka mają w swoim toku studiów. Oczywiście, gdy wpadnie się na przeszkodę, jest to traktowane jako niezaliczenie kursu i deficyt punktów się zwiększa. Celem gry jest dojście do końca, czyli zaliczenie wszystkich semestrów.
Cała gra została napisana w bibliotece QT. Okno główne zdefiniowane jest w klasie MainWindow, które odpowiada za wyświetlanie głównego iterfejsu użytkownika. Pole gry natomiast definiuje klasa Game, która jest klasą pochodą QGraphicsView. Klasa ta definiuje scenę, na której mogą istnieć takie twory jak Student i Courses. Dodatkowo służy do zarządzania i wymiany danych między obiektami przed chwilą wspomnianych klas. Courses definiuje zbiór wszystkich kursów, natomiast Student modeluje pojęcie wcześniej wspomnianego pionka - gracza. Atomową klasą jest natomiast Course, która definuje pojedynczy prostokąt reprezentujący konkretny przemiot.
Sterowanie pionkiem odbywa się za pomocą wychyleń płytki deweloperskiej STM32L476-Disco, która wysyła stale dane z akcelerometru i żyroskopu. Prędkość ruchu pionka (studenta) zależy od kąta wychylenia płytki. Może się on poruszać we wszystkie strony świata.
Płytka komunikuje się porzez złącze micro-usb, skonfigurowane jako wirtualny port COM. Do odczytu danych w programie wykorzystywana jest klasa SerialPortReader, natomiast wyboru portu dokonuje się w specjalnym oknie, które definiuje klasa ControllerWindow.
Dodatkowo istnieje możłiwość podglądu na żywo danych wysyłanych przez czujniki na dwóch wykresach prezentujących przyspieszenie liniowe oraz prękdość kątową w trzech osiach.