ARRka  1.05
Dokumentacja klasy MainWindow

Modeluje pojęcie okna głównego. Więcej...

#include <mainwindow.h>

Diagram dziedziczenia dla MainWindow
Diagram współpracy dla MainWindow:

Sygnały

void inicializeNewGame ()
 Inicjalizacja nowej gry. Więcej...
 
void startGame ()
 Start gry. Więcej...
 
void stopGame ()
 Pauza gry. Więcej...
 

Metody publiczne

 MainWindow (QWidget *parent=nullptr)
 Kontruktor klasy MainWindow. Więcej...
 
 ~MainWindow ()
 Desktrutor klasy MainWindow. Więcej...
 

Sloty prywatne

void on_actionZamknij_triggered ()
 Obsługa kliknięcia "Zamknij" w menu. Więcej...
 
void on_start_stop_clicked ()
 Obsługuje naciśnięcie przycisku START/PAUZA. Więcej...
 
void on_newGameButton_clicked ()
 Reaguje na naciśniecie przycisku "Nowa gra" na oknie głównym. Więcej...
 
void on_actionNowa_gra_triggered ()
 Reaguje na naciśnięcie "Nowa gra" w górnym menu. Więcej...
 
void on_actionPo_cz_triggered ()
 Reaguje na naciśnięcie "Połącz" w górnym menu. Więcej...
 
void on_actionRoz_cz_triggered ()
 Reaguje na naciśnięcie "Rozłącz w górnym menu". Więcej...
 
void on_actionUstawienia_triggered ()
 Odpowiada na naciśnięcie przycisku ustawień w głownym menu. Więcej...
 
void onGameCloseGame ()
 Obsługuje koniec gry wysłany przez obiekt klasy Game. Więcej...
 
void onGameChangeButtonToStart ()
 Zmienia napis przycisku START/PAUZA na START. Więcej...
 
void onSerialPortOpened ()
 Wyświetla kominikat o poprawnym otwarciu portu szeregowego. Więcej...
 
void onSerialPortClosed ()
 Wyświetla kominikat o poprawnym zamknięciu portu szeregowego. Więcej...
 
void onSerialPortError (QString error)
 Wyświetla komunikat błędu portu szeregowego. Więcej...
 
void on_actionPoka_triggered ()
 Obsługuje naciśnięcie przycisku pokaż w górnym menu głównym. Więcej...
 

Atrybuty prywatne

Ui::MainWindow * ui
 Interfejs okna. Więcej...
 
ControllerWindow_cWindow
 Uchwyt do okna kontrolera. Więcej...
 
SerialPortReader_controller
 Uchwyt do obsługi portu szeregowego. Więcej...
 
PlotsWindow_plots
 Uchwyt do okna z wykresami. Więcej...
 

Opis szczegółowy

Klasa ta modeluje pojęcie okna głównego. Odpowiada za rozmieszenie i obsługę elementów w oknie głównym oraz definuje menu okna.

Definicja w linii 36 pliku mainwindow.h.

Dokumentacja konstruktora i destruktora

MainWindow::MainWindow ( QWidget *  parent = nullptr)
explicit

Inicjalizuje zmienne i łączy wszystkie potrzebne sloty i sygnały.

Parametry
parent- rodzic

Definicja w linii 16 pliku mainwindow.cpp.

Oto graf wywołań dla tej funkcji:

MainWindow::~MainWindow ( )

Desktrutor klasy MainWindow

Definicja w linii 51 pliku mainwindow.cpp.

Dokumentacja funkcji składowych

void MainWindow::inicializeNewGame ( )
signal

Sygnał emitowany, gdy trzeba wygenerować nową grę.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void MainWindow::on_actionNowa_gra_triggered ( )
privateslot

Działanie takie samo jak on_start_stop_clicked.

Definicja w linii 116 pliku mainwindow.cpp.

void MainWindow::on_actionPo_cz_triggered ( )
privateslot

Próbuje otworzyć port szeregowy, dla aktualnie zapisanych ustawień. Wywołuje metodę SerialPortReader::openSerialPort().

Definicja w linii 124 pliku mainwindow.cpp.

Oto graf wywołań dla tej funkcji:

void MainWindow::on_actionPoka_triggered ( )
privateslot

Wyświetla okno z wykresami.

Definicja w linii 146 pliku mainwindow.cpp.

void MainWindow::on_actionRoz_cz_triggered ( )
privateslot

Zamyka aktualnie otwarty port i pauzuje grę. Wywołuje metodę SerialPortReader::closeSerialPort().

Definicja w linii 129 pliku mainwindow.cpp.

Oto graf wywołań dla tej funkcji:

void MainWindow::on_actionUstawienia_triggered ( )
privateslot

Stopuje grę w razie potrzeby i pokazuje okno z ustawieniami kontrolera (portu szeregowego).

Definicja w linii 136 pliku mainwindow.cpp.

Oto graf wywołań dla tej funkcji:

void MainWindow::on_actionZamknij_triggered ( )
privateslot

Wyłącza całą aplikację, po naciśnięciu "Zamknij" w górnym menu gry.

Definicja w linii 59 pliku mainwindow.cpp.

void MainWindow::on_newGameButton_clicked ( )
privateslot

Po naciśnięciu przycisku nowej gry gra jest zatrzymywana. Aktualny stan gry jest tracony i emitowany jest sygnał inicjalizacji nowej gry inicializeNewGame().

Definicja w linii 83 pliku mainwindow.cpp.

void MainWindow::on_start_stop_clicked ( )
privateslot

Startuje lub pauzuje grę w zależności w jakim stanie jest przycisk. Aby gra mogła zostać wystartowana musi być otwarty port szeregowy z kontrolerem, w przeciwnym wypadku pojawi się komunikat o braku połączenia.

Definicja w linii 64 pliku mainwindow.cpp.

Oto graf wywołań dla tej funkcji:

void MainWindow::onGameChangeButtonToStart ( )
privateslot

Zmienia napis przycisku START/PAUZA na START.

Definicja w linii 96 pliku mainwindow.cpp.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void MainWindow::onGameCloseGame ( )
privateslot

Zamyka całą aplikację po otrzymaniu sygnału z gry.

Definicja w linii 91 pliku mainwindow.cpp.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void MainWindow::onSerialPortClosed ( )
privateslot

Wyświetla kominikat o poprawnym zamknięciu portu szeregowego.

Definicja w linii 106 pliku mainwindow.cpp.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void MainWindow::onSerialPortError ( QString  error)
privateslot

Wyświetla komunikat błędu portu szeregowego.

Parametry
[in]error- komunikat błędu portu szeregowego

Definicja w linii 111 pliku mainwindow.cpp.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void MainWindow::onSerialPortOpened ( )
privateslot

Wyświetla kominikat o poprawnym otwarciu portu szeregowego.

Definicja w linii 101 pliku mainwindow.cpp.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void MainWindow::startGame ( )
signal

Sygnał wysyłany, gdy trzeba wystartować grę.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void MainWindow::stopGame ( )
signal

Sygnał wysyłany, gdy trzeba spauzować grę.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

Dokumentacja atrybutów składowych

SerialPortReader* MainWindow::_controller
private

Uchwyt do obsługi portu szeregowego (kotrolera).

Definicja w linii 180 pliku mainwindow.h.

ControllerWindow* MainWindow::_cWindow
private

Uchwyt do okna wyboru portu szeregowego i jego parametrów.

Definicja w linii 174 pliku mainwindow.h.

PlotsWindow* MainWindow::_plots
private

Uchwyt do okna z wykresami.

Definicja w linii 186 pliku mainwindow.h.

Ui::MainWindow* MainWindow::ui
private

Uchyt do głównego interfejsu okna.

Definicja w linii 168 pliku mainwindow.h.


Dokumentacja dla tej klasy została wygenerowana z plików: