ARRka
1.05
|
Modeluje pojęcie okna głównego. Więcej...
#include <mainwindow.h>
Sygnały | |
void | inicializeNewGame () |
Inicjalizacja nowej gry. Więcej... | |
void | startGame () |
Start gry. Więcej... | |
void | stopGame () |
Pauza gry. Więcej... | |
Metody publiczne | |
MainWindow (QWidget *parent=nullptr) | |
Kontruktor klasy MainWindow. Więcej... | |
~MainWindow () | |
Desktrutor klasy MainWindow. Więcej... | |
Sloty prywatne | |
void | on_actionZamknij_triggered () |
Obsługa kliknięcia "Zamknij" w menu. Więcej... | |
void | on_start_stop_clicked () |
Obsługuje naciśnięcie przycisku START/PAUZA. Więcej... | |
void | on_newGameButton_clicked () |
Reaguje na naciśniecie przycisku "Nowa gra" na oknie głównym. Więcej... | |
void | on_actionNowa_gra_triggered () |
Reaguje na naciśnięcie "Nowa gra" w górnym menu. Więcej... | |
void | on_actionPo_cz_triggered () |
Reaguje na naciśnięcie "Połącz" w górnym menu. Więcej... | |
void | on_actionRoz_cz_triggered () |
Reaguje na naciśnięcie "Rozłącz w górnym menu". Więcej... | |
void | on_actionUstawienia_triggered () |
Odpowiada na naciśnięcie przycisku ustawień w głownym menu. Więcej... | |
void | onGameCloseGame () |
Obsługuje koniec gry wysłany przez obiekt klasy Game. Więcej... | |
void | onGameChangeButtonToStart () |
Zmienia napis przycisku START/PAUZA na START. Więcej... | |
void | onSerialPortOpened () |
Wyświetla kominikat o poprawnym otwarciu portu szeregowego. Więcej... | |
void | onSerialPortClosed () |
Wyświetla kominikat o poprawnym zamknięciu portu szeregowego. Więcej... | |
void | onSerialPortError (QString error) |
Wyświetla komunikat błędu portu szeregowego. Więcej... | |
void | on_actionPoka_triggered () |
Obsługuje naciśnięcie przycisku pokaż w górnym menu głównym. Więcej... | |
Atrybuty prywatne | |
Ui::MainWindow * | ui |
Interfejs okna. Więcej... | |
ControllerWindow * | _cWindow |
Uchwyt do okna kontrolera. Więcej... | |
SerialPortReader * | _controller |
Uchwyt do obsługi portu szeregowego. Więcej... | |
PlotsWindow * | _plots |
Uchwyt do okna z wykresami. Więcej... | |
Klasa ta modeluje pojęcie okna głównego. Odpowiada za rozmieszenie i obsługę elementów w oknie głównym oraz definuje menu okna.
Definicja w linii 36 pliku mainwindow.h.
|
explicit |
Inicjalizuje zmienne i łączy wszystkie potrzebne sloty i sygnały.
parent | - rodzic |
Definicja w linii 16 pliku mainwindow.cpp.
MainWindow::~MainWindow | ( | ) |
Desktrutor klasy MainWindow
Definicja w linii 51 pliku mainwindow.cpp.
|
signal |
Sygnał emitowany, gdy trzeba wygenerować nową grę.
|
privateslot |
Działanie takie samo jak on_start_stop_clicked.
Definicja w linii 116 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Próbuje otworzyć port szeregowy, dla aktualnie zapisanych ustawień. Wywołuje metodę SerialPortReader::openSerialPort().
Definicja w linii 124 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Wyświetla okno z wykresami.
Definicja w linii 146 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Zamyka aktualnie otwarty port i pauzuje grę. Wywołuje metodę SerialPortReader::closeSerialPort().
Definicja w linii 129 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Stopuje grę w razie potrzeby i pokazuje okno z ustawieniami kontrolera (portu szeregowego).
Definicja w linii 136 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Wyłącza całą aplikację, po naciśnięciu "Zamknij" w górnym menu gry.
Definicja w linii 59 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Po naciśnięciu przycisku nowej gry gra jest zatrzymywana. Aktualny stan gry jest tracony i emitowany jest sygnał inicjalizacji nowej gry inicializeNewGame().
Definicja w linii 83 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Startuje lub pauzuje grę w zależności w jakim stanie jest przycisk. Aby gra mogła zostać wystartowana musi być otwarty port szeregowy z kontrolerem, w przeciwnym wypadku pojawi się komunikat o braku połączenia.
Definicja w linii 64 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Zmienia napis przycisku START/PAUZA na START.
Definicja w linii 96 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Zamyka całą aplikację po otrzymaniu sygnału z gry.
Definicja w linii 91 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Wyświetla kominikat o poprawnym zamknięciu portu szeregowego.
Definicja w linii 106 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Wyświetla komunikat błędu portu szeregowego.
[in] | error | - komunikat błędu portu szeregowego |
Definicja w linii 111 pliku mainwindow.cpp.
|
privateslot |
Wyświetla kominikat o poprawnym otwarciu portu szeregowego.
Definicja w linii 101 pliku mainwindow.cpp.
|
signal |
Sygnał wysyłany, gdy trzeba wystartować grę.
|
signal |
Sygnał wysyłany, gdy trzeba spauzować grę.
|
private |
Uchwyt do obsługi portu szeregowego (kotrolera).
Definicja w linii 180 pliku mainwindow.h.
|
private |
Uchwyt do okna wyboru portu szeregowego i jego parametrów.
Definicja w linii 174 pliku mainwindow.h.
|
private |
Uchwyt do okna z wykresami.
Definicja w linii 186 pliku mainwindow.h.
|
private |
Uchyt do głównego interfejsu okna.
Definicja w linii 168 pliku mainwindow.h.