ARRka
1.05
|
Klasa Game - obszar główny z grą Więcej...
#include <game.h>
Sygnały | |
void | changeDeficit (int ECTS) |
Zmienia wartość deficytu. Więcej... | |
void | changeECTS (int ECTS) |
Zmienia wartość punktów ECTS. Więcej... | |
void | changeTerm (int term) |
Zmienia wartość numeru semestru. Więcej... | |
void | changeDeansLeave (int number) |
Zmienia wartość ilości dziekanek. Więcej... | |
void | stopStudent () |
Zatrzymuje studenta w miejscu. Więcej... | |
void | startStudent () |
Odblokowuje studenta. Więcej... | |
void | closeGame () |
Sygnał zamknięcia gry. Więcej... | |
void | changeButtonToStart () |
Sygnał zmiany napisu na przyciusku start. Więcej... | |
Metody publiczne | |
Game (QWidget *parent=0) | |
Konstruktor klasy Game. Więcej... | |
bool | getGameStarted () const |
Zwraca flagę stanu gry. Więcej... | |
void | setGameStarted (bool isStarted) |
Ustawia flagę stanu gry. Więcej... | |
Atrybuty publiczne | |
GameSettings * | gameSettings |
Globalne ustawienia gry. Więcej... | |
Sloty prywatne | |
void | on_Courses_increaseDeficit (int ECTS) |
Zwiększa liczbę punktów deficytu. Więcej... | |
void | on_Courses_decreaseDeficit (int ECTS) |
Zmniejsza liczbę punktów deficytu. Więcej... | |
void | on_Courses_increaseECTS (int ECTS) |
Zwiększa liczbę sumy punktów ECTS. Więcej... | |
void | on_Courses_changeTerm (int term) |
Zmienia numer aktualnego semestru. Więcej... | |
void | on_Courses_failedToReadData () |
Obsługuje błąd odczytu plików semestrów. Więcej... | |
void | on_startGame_clicked () |
Obsługuje naciśnięcie przycisu rozpoczęcia gry. Więcej... | |
void | on_stopGame_clicked () |
Obsługuje naciśnięcie przycisu spauzowania gry. Więcej... | |
void | on_MainWindow_inicializeNewGame () |
Reaguje na sygnał potrzeby inicjalizacji nowej gry. Więcej... | |
void | on_Courses_checkDeficitOverstep () |
Sprawdza przekroczenie deficytu. Więcej... | |
void | on_Courses_gameFinished () |
Wyświetla końcowy komunikat w przypadku powodzenia gry. Więcej... | |
void | newDataArrived (rawData data) |
Obsługuje przyjścienowych danych z czujników. Więcej... | |
Metody prywatne | |
void | startTimers () |
Zatrzymuje wszystkie timery. Więcej... | |
void | stopTimers () |
Startuje wszystkie timery. Więcej... | |
void | connectCourses () |
Łączy wszystkie sloty i sygnały związane z kursami. Więcej... | |
void | connectStudent () |
Łączy wszystkie sloty i sygnały związane ze studentem. Więcej... | |
void | setupScene () |
Ustawia scenę gry. Więcej... | |
void | createNewGame () |
Generuje nową grę Więcej... | |
void | deficitOversteped () |
Obsługuje przekroczenie deficytu punków ECTS. Więcej... | |
void | playStartingMusic () |
Odtwarza początkową muzykę Więcej... | |
void | playEndMusic () |
Odtwarza muzykę końca gry. Więcej... | |
Atrybuty prywatne | |
QGraphicsScene * | _scene |
Uchwyt do sceny. Więcej... | |
Student * | _student |
Uchwyt do studenta. Więcej... | |
Courses * | _courses |
Uchwyt do kursów. Więcej... | |
QTimer * | _timerCourses |
Uchwyt do timera generujacego kursy. Więcej... | |
QTimer * | _timerMove |
Uchwyt do timera przesuwającego kursy. Więcej... | |
int | _ECTS |
Suma zdobytych punktów ECTS. Więcej... | |
int | _term |
Aktualny semestr studiów. Więcej... | |
int | _deficit |
Deficyt punktowy. Więcej... | |
int | _deansLeave |
Liczba wzietych urlopów dziekańskich. Więcej... | |
bool | _gameStarted |
Flaga wystartowania gry. Więcej... | |
QMediaPlayer * | player |
Odtwarzacz muzyki. Więcej... | |
Klasa modeluje pojęcie gry. Dziedziczy po klasie QGraphicsView. Klasa ta definiuje obszar główny z grą, na której porusza się student oraz wyświetlanie są kolejne kursy. Służy ona do obsługi całej gry. Zawiera definicje oraz metody do obsługi timerów odpowiedzialnych za działanie gry.
Game::Game | ( | QWidget * | parent = 0 | ) |
|
signal |
Sygnał wysyłany, gdy należy zmienić napis na przycisku START/PAUZA na START.
|
signal |
Sygnał emitowany, gdy należy zmienić wartość na wyświetlaczu ilości wziętych dziekanek.
[in] | number | - Przekazuje w parametrze liczbę dziekanek, na jaką należy zmienić. |
|
signal |
Sygnał emitowany, gdy należy zmienić wartość na wyświetlaczu deficytu punktów.
[in] | ECTS | - Przekazuje w parametrze liczbę punktów o jaką należy zmienić deficyt. |
|
signal |
Sygnał emitowany, gdy należy zmienić wartość na wyświetlaczu punktów ECTS.
[in] | ECTS | - Przekazuje w parametrze liczbę punktów o jaką należy zmienić liczbę punktów. |
|
signal |
Sygnał emitowany, gdy należy zmienić wartość na wyświetlaczu numeru semestru.
[in] | term | - Przekazuje w parametrze liczbę na jaką nalezy zmienić numer semestru. |
|
signal |
Sygnał wysyłany, gdy należy zamknąć całą grę
|
private |
|
private |
|
private |
|
private |
|
inline |
|
privateslot |
Obsługuje przyjście nowych danych z czujniów, poprzez przetworzenie ich i wywołanie funkcji Student::moveStudent().
[in] | data | - surowe dane z czujników |
Definicja w linii 149 pliku game.cpp.
|
privateslot |
Zmienia numer aktualnego semestru i wysyła sygnał changeTerm(int).
[out] | term | - Przekazuje w parametrze liczbę punktów o jaką należy zmienić. |
Definicja w linii 68 pliku game.cpp.
|
privateslot |
|
privateslot |
Zmniejsza sumę deficytu punków ECTS. Wysyła sygnał changeDeficit(int).
[out] | ECTS | - Przekazuje w parametrze liczbę punktów o jaką należy zmienić. |
Definicja w linii 80 pliku game.cpp.
|
privateslot |
W przypadku, gdy nie można poprawnie odczytać plików z semestrami z zasobów wyświetlany jest odpowiedni komunikat i wysyłany jest sygnał closeGame().
Definicja w linii 86 pliku game.cpp.
|
privateslot |
|
privateslot |
Zwiększa sumę deficytu punków ECTS. Wysyła sygnał changeDeficit(int).
[out] | ECTS | - Przekazuje w parametrze liczbę punktów o jaką należy zmienić. |
Definicja w linii 74 pliku game.cpp.
|
privateslot |
Zwiększa liczbę sumy punktów ECTS. Wysyła sygnał changeECTS(int).
[out] | ECTS | - Przekazuje w parametrze liczbę punktów o jaką należy zmienić. |
Definicja w linii 62 pliku game.cpp.
|
privateslot |
Inicjalizuje nową grę poprzez ustawienie flagi _gameStarted na false i wywołanie funkcji createNewGame().
Definicja w linii 106 pliku game.cpp.
|
privateslot |
Ustawia wartość falgi _gameStarted na true, startuje timery gry oraz odblokowuje studenta.
Definicja w linii 92 pliku game.cpp.
|
privateslot |
Ustawia wartość falgi _gameStarted na false, stopuje timery gry oraz blokowuje studenta.
Definicja w linii 99 pliku game.cpp.
|
private |
|
private |
|
inline |
|
private |
|
signal |
Sygnał emitowany, gdy należy odblokować możliwość ruchu studentowi.
|
private |
|
signal |
Sygnał emitowany, gdy należy zatrzymać studenta, aby nie mógł się poruszać.
|
private |
|
private |
|
private |
|
private |
|
private |
|
private |
|
private |
|
private |
GameSettings* Game::gameSettings |
|
private |