ARRka
1.05
|
Modeluje pojęcie Courses. Więcej...
#include <courses.h>
Sloty publiczne | |
void | spawnCourse () |
Dodaje kurs na ekran. Więcej... | |
void | moveCourses () |
Przesuwa kursy widoczne na scenie w dół okna. Więcej... | |
void | on_Course_failedCourse (Course *pCourse) |
Obsługa niezaliczonego przedmiotu. Więcej... | |
void | on_Course_passedCourse (Course *pCourse) |
Obsługa zaliczonego przedmiotu. Więcej... | |
Sygnały | |
void | increaseDeficit (int ECTS) |
Zwiększenie deficytu. Więcej... | |
void | decreaseDeficit (int ECTS) |
Zmniejszenie deficytu. Więcej... | |
void | increaseECTS (int ECTS) |
Zwiększenie liczby punktów ECTS. Więcej... | |
void | changeTerm (int term) |
Zmiana semestru. Więcej... | |
void | failedToReadData () |
Błąd wczytywania danych z plików zasobów. Więcej... | |
void | checkDeficitOverstep () |
Sprawdzenie przekroczenia deficytu. Więcej... | |
void | gameFinished () |
Zakończenie gry. Więcej... | |
Metody publiczne | |
Courses (GameSettings *gSettings, QObject *parent=nullptr) | |
Konstruktor klasy Courses. Więcej... | |
~Courses () | |
Destruktor klasy Courses. Więcej... | |
QList< QList< Course * > * > | getAllTerms () |
Umożliwa dostęp do wszystkich semestrów. Więcej... | |
bool | readCoursesFormDisc (GameSettings *gSettings) |
Wczytanie wszystkich kursów z plików. Więcej... | |
Atrybuty prywatne | |
int | _actualTermIndex |
Indeks aktualnego semestru. Więcej... | |
bool | _failedToReadData |
Flaga błędu odczytu danych kursów z zasobów. Więcej... | |
QList< Course * > | _courseListToMove |
Lista aktualnie wyświetlanych na ekranie kursów. Więcej... | |
QList< Course * > | _courseListToRepeat |
Lista kursów do poprawy. Więcej... | |
QList< QList< Course * > * > | _allTerms |
Lista semestrów z wszystkimi nierealizowanymi do tej pory kursami. Więcej... | |
QMediaPlayer * | player |
Odtwarzacz muzyki. Więcej... | |
Klasa modeluje pojęcie wszystkiech kursów. Dziedziczy po klasie QGraphicsRectItem. Służy ona do przechowywania wszystkich kursów podczas danej gry. Obsługuje wczytywanie kursów z plików oraz dodawanie ich na scenę gry.
|
explicit |
Inicjalizuje kursy. Ustawia zmienne oraz uruchamia funkcję wczytująca wszystkie kursy do gry.
[in] | gSettings | - ustawienia globalne gry |
parent | - rodzic |
Definicja w linii 15 pliku courses.cpp.
Courses::~Courses | ( | ) |
Definicja w linii 28 pliku courses.cpp.
|
signal |
Sygnał emitowany, gdy należy zmienić aktualny semestr.
[in] | term | - Przekazuje w parametrze semestr jaki należy ustawić. |
|
signal |
Sygnał wysyłany jest w momencie, kiedy należy sprawdzić, czy został przekroczony deficyt.
|
signal |
Sygnał emitowany, gdy należy zmiejszyć licznik deficytu punktów.
[in] | ECTS | - Przekazuje w parametrze liczbę punktów o jaką należy zmniejszyć deficyt. |
|
signal |
Syngał emitowany, gdy wystapił jakiś błąd podczas czytania danych kursów z zasobów.
|
signal |
Sygnał wysyłany, gdy lista z kursami jest już pusta, więc gra się zakończyła.
|
inline |
|
signal |
Sygnał emitowany, gdy należy zwiększyć licznik deficytu punktów.
[in] | ECTS | - Przekazuje w parametrze liczbę punktów o jaką należy zwiększyć deficyt. |
|
signal |
Sygnał emitowany, gdy należy zwiększyć licznik zdobytych punktów ECTS.
[in] | ECTS | - Przekazuje w parametrze liczbę punktów o jaką należy zwiększyć sumę punktów. |
|
slot |
Dla każdego kursu aktualnie wyświetlanego na ekranie wywołuje metodę move()
Definicja w linii 118 pliku courses.cpp.
|
slot |
Obsługuje niezaliczony kurs - usuwa obiekt ze sceny oraz listy cursów do przesuwania Course::_courseListToMove i dodaje go do listy kursów do ponownej realizacji _courseListToRepeat. Jeśli kurs jest realizowany po raz pierwszy emituje sygnał increaseDeficit() oraz ustawia flagę Course::_onceMore na true.
pCourse | - uchwyt do kursu, który nie został zaliczony |
Definicja w linii 125 pliku courses.cpp.
|
slot |
Obsługuje zaliczony kurs - zwiększa liczbę ECTSów, usuwa obiekt ze sceny oraz listy cursów do przesuwania Course::_courseListToMove . Jeśli kurs jest poprawiany dodatkowo zmniejsza deficyt punktów.
[in] | pCourse | - uchwyt do kursu, który został zaliczony |
Definicja w linii 139 pliku courses.cpp.
bool Courses::readCoursesFormDisc | ( | GameSettings * | gSettings | ) |
Wczytuje nazwy oraz ilość punktów ECTS wszystkich kursów z plików znajdujących się w zasobach. Na podstawie tych danych wypełnia listę _allTerms nowo tworzonymi wskaźnikami na kursy.
[in] | gSettings | - ustawienia globalne (wykorzsytywane przy tworzeniu nowego kursu) |
true | - poprawnie wczytano pliki |
false | - błąd podczas wczytywania plików |
Definicja w linii 42 pliku courses.cpp.
|
slot |
Slot ten ma bardzo ważne zadanie w całej grze. Dodaje kursy na scenę gry oraz do listy aktywnych kursów do przesuwania po ekranie _courseListToMove . Poza tym pełni funkcje nadzorcze. Po pierwsze sprawdza, czy poprawnie wczytano kursy (flaga _failedToReadData ). Jeżeli nie emituje sygnał failedToReadData() . Dodatkowo sprawdza warunki zakończenia gry i jeśli trzeba emituje sygnał gameFinished(). Ostatnią funckją nadzroczą jest sprawdzanie przekroczenia deficytu i emitowanie w razie potrzeby sygnału deficitOverstep() .
Definicja w linii 74 pliku courses.cpp.
|
private |
|
private |
Lista wskaźników na listy wskaźników na kursy. Zawiera wszystkie kursy, które nie zostały jeszcze zrealizowane. Wczytywana jest podczas inicjalizownia nowej gry, w metodzie readCoursesFormDisc().
|
private |
|
private |
|
private |
|
private |