ARRka  1.05
Dokumentacja klasy Course

Modeluje pojęcie Course. Więcej...

#include <course.h>

Diagram dziedziczenia dla Course
Diagram współpracy dla Course:

Sygnały

void passedCourse (Course *pCourse)
 Sygnał zdania kursu. Więcej...
 
void failedCourse (Course *pCourse)
 Sygnał niezaliczenia kursu. Więcej...
 

Metody publiczne

 Course (GameSettings *gSettings, int nOE, QString name, int tN, QObject *parent=nullptr)
 Konstruktor klasy Course. Więcej...
 
 ~Course ()
 Desktruktor klasy Course. Więcej...
 
int getNumberOfECTS () const
 Zwraca liczbę ECTSów kursu. Więcej...
 
int getTerm () const
 Zwraca semestr kursu. Więcej...
 
void setRandomPos ()
 Ustala losową pozycję kursu. Więcej...
 
bool isOnceMorePursued () const
 Ponowna realizacja kursu. Więcej...
 
void setToRepeat ()
 Ustawia dany kurs jako do poprawy. Więcej...
 
void move ()
 

Atrybuty prywatne

GameSettings_gameSettings
 Lokalny uchwyt globalnych ustawień gry Lokalny uchwyt globalnych ustawień gry. Więcej...
 
int _numberOfECTS
 Liczba punktów ECTS kursu Liczba punktów ECTS kursu. Więcej...
 
QString _courseName
 Nazwa kursu Nazwa kursu. Więcej...
 
int _termNumber
 Numer semestru, na którym powinien być kurs Numer semestru, na którym powinien być kurs. Więcej...
 
qreal _courseWidth
 Szerokość kursu Szerokość kursu w pikselach. Więcej...
 
qreal _courseHeight
 Wysokośc kursu. Więcej...
 
bool _onceMore
 Flaga - czy kurs jest poprawiany. Więcej...
 

Opis szczegółowy

Klasa modeluje pojęcie kursu. Klasa dziedziczy po QGraphicsRecrItem. Kurs jest to prostokąt pojawiający się w polu gry. Na każdym prostokącie pojawia się nazwa kursu, do którego się odnosi. Szerokość kursu jest uzależniona od ilości punktów ECTS za dany kurs. Wysokość kursu ustawiana jest na stałe w konstruktorze.

Definicja w linii 25 pliku course.h.

Dokumentacja konstruktora i destruktora

Course::Course ( GameSettings gSettings,
int  nOE,
QString  name,
int  tN,
QObject *  parent = nullptr 
)
explicit

Inicjalizuje kurs - nadaju mu odpowiednią wielkość oraz nazwę. Dodatkowo ustawia mu losowo początkową pozycję.

Parametry
[in]gSettings- globalne ustawienia gry
[in]nOE- liczba punktów ECTS za dany kurs
[in]name- nazwa kursu
[in]tN- numer semestru, do którego należy dany kurs
[in]parent- rodzic kursu

Definicja w linii 16 pliku course.cpp.

Oto graf wywołań dla tej funkcji:

Course::~Course ( )

Definicja w linii 46 pliku course.cpp.

Dokumentacja funkcji składowych

void Course::failedCourse ( Course pCourse)
signal

Sygnał wysyłany, gdy kurs nie zostanie zaliczony, tzn. student (gracz) wpadnie w kurs. Zderzenie z kursem realizowane jest poprzez użycie metody collidingItems() z QGraphicsItem.

Parametry
[out]pCourse- Przesyła uchwyt do danego kursu

Oto graf wywoływań tej funkcji:

int Course::getNumberOfECTS ( ) const
inline

Definicja w linii 49 pliku course.h.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

int Course::getTerm ( ) const
inline

Definicja w linii 53 pliku course.h.

Oto graf wywołań dla tej funkcji:

bool Course::isOnceMorePursued ( ) const
inline

Zwraca wartość, która mówi o tym czy kurs był już realizowany

Zwracane wartości
true- kurs był już co najmniej raz realizowany
false- kurs nie był jeszcze realizowany

Definicja w linii 65 pliku course.h.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void Course::move ( )

Poruszenie kursu o jedną jednostkę

Porusza kurs o jedną zdefiniowaną w tej metodzie jedostkę. Dodatkowo sprawdza, czy kurs został zaliczony, czy nie. W zależności od sytuacji emituje sygnał: passedCourse() lub failedCourse() .

Definicja w linii 57 pliku course.cpp.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void Course::passedCourse ( Course pCourse)
signal

Sygnał wysyłany, gdy kurs zostanie zdany, tzn. wydzie poza obszar gry.

Parametry
[out]pCourse- Przesyła uchwyt do danego kursu

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void Course::setRandomPos ( )

Definicja w linii 50 pliku course.cpp.

Oto graf wywoływań tej funkcji:

void Course::setToRepeat ( )
inline

Definicja w linii 69 pliku course.h.

Oto graf wywołań dla tej funkcji:

Oto graf wywoływań tej funkcji:

Dokumentacja atrybutów składowych

qreal Course::_courseHeight
private

Wysokośc kursu w pikselach

Definicja w linii 130 pliku course.h.

QString Course::_courseName
private

Definicja w linii 114 pliku course.h.

qreal Course::_courseWidth
private

Definicja w linii 124 pliku course.h.

GameSettings* Course::_gameSettings
private

Definicja w linii 104 pliku course.h.

int Course::_numberOfECTS
private

Definicja w linii 109 pliku course.h.

bool Course::_onceMore
private

Gdy kurs nie zostanie zaliczony ta flaga jest ustawiana na true. Jest nastepnie wykorzystywana do obsługi poprawiania danego kursu (dokładniej by nie odejmować ECTSów dwa razy za ten sam kurs)

Definicja w linii 138 pliku course.h.

int Course::_termNumber
private

Definicja w linii 119 pliku course.h.


Dokumentacja dla tej klasy została wygenerowana z plików: