ARRka
1.05
|
Modeluje pojęcie Course. Więcej...
#include <course.h>
Sygnały | |
void | passedCourse (Course *pCourse) |
Sygnał zdania kursu. Więcej... | |
void | failedCourse (Course *pCourse) |
Sygnał niezaliczenia kursu. Więcej... | |
Metody publiczne | |
Course (GameSettings *gSettings, int nOE, QString name, int tN, QObject *parent=nullptr) | |
Konstruktor klasy Course. Więcej... | |
~Course () | |
Desktruktor klasy Course. Więcej... | |
int | getNumberOfECTS () const |
Zwraca liczbę ECTSów kursu. Więcej... | |
int | getTerm () const |
Zwraca semestr kursu. Więcej... | |
void | setRandomPos () |
Ustala losową pozycję kursu. Więcej... | |
bool | isOnceMorePursued () const |
Ponowna realizacja kursu. Więcej... | |
void | setToRepeat () |
Ustawia dany kurs jako do poprawy. Więcej... | |
void | move () |
Atrybuty prywatne | |
GameSettings * | _gameSettings |
Lokalny uchwyt globalnych ustawień gry Lokalny uchwyt globalnych ustawień gry. Więcej... | |
int | _numberOfECTS |
Liczba punktów ECTS kursu Liczba punktów ECTS kursu. Więcej... | |
QString | _courseName |
Nazwa kursu Nazwa kursu. Więcej... | |
int | _termNumber |
Numer semestru, na którym powinien być kurs Numer semestru, na którym powinien być kurs. Więcej... | |
qreal | _courseWidth |
Szerokość kursu Szerokość kursu w pikselach. Więcej... | |
qreal | _courseHeight |
Wysokośc kursu. Więcej... | |
bool | _onceMore |
Flaga - czy kurs jest poprawiany. Więcej... | |
Klasa modeluje pojęcie kursu. Klasa dziedziczy po QGraphicsRecrItem. Kurs jest to prostokąt pojawiający się w polu gry. Na każdym prostokącie pojawia się nazwa kursu, do którego się odnosi. Szerokość kursu jest uzależniona od ilości punktów ECTS za dany kurs. Wysokość kursu ustawiana jest na stałe w konstruktorze.
|
explicit |
Inicjalizuje kurs - nadaju mu odpowiednią wielkość oraz nazwę. Dodatkowo ustawia mu losowo początkową pozycję.
[in] | gSettings | - globalne ustawienia gry |
[in] | nOE | - liczba punktów ECTS za dany kurs |
[in] | name | - nazwa kursu |
[in] | tN | - numer semestru, do którego należy dany kurs |
[in] | parent | - rodzic kursu |
Definicja w linii 16 pliku course.cpp.
Course::~Course | ( | ) |
Definicja w linii 46 pliku course.cpp.
|
signal |
Sygnał wysyłany, gdy kurs nie zostanie zaliczony, tzn. student (gracz) wpadnie w kurs. Zderzenie z kursem realizowane jest poprzez użycie metody collidingItems() z QGraphicsItem.
[out] | pCourse | - Przesyła uchwyt do danego kursu |
|
inline |
|
inline |
|
inline |
void Course::move | ( | ) |
Poruszenie kursu o jedną jednostkę
Porusza kurs o jedną zdefiniowaną w tej metodzie jedostkę. Dodatkowo sprawdza, czy kurs został zaliczony, czy nie. W zależności od sytuacji emituje sygnał: passedCourse() lub failedCourse() .
Definicja w linii 57 pliku course.cpp.
|
signal |
Sygnał wysyłany, gdy kurs zostanie zdany, tzn. wydzie poza obszar gry.
[out] | pCourse | - Przesyła uchwyt do danego kursu |
void Course::setRandomPos | ( | ) |
|
inline |
|
private |
|
private |
|
private |